Somon dna aşısı

Somon DNA Aşısı

Genetik özellikler, yaş, beslenme alışkanlıkları, uyku düzeni ve çevresel etkiler nedeniyle cilt zamanla canlılığını kaybeder. Somon DNA tedavisi, cilt bakımı ve gençleştirilmesi için uygulanan bir yöntem olup, saf hyalüronik asit ve somon balığı spermlerinden elde edilen DNA molekülleri kullanılmaktadır.

Somon DNA Uygulaması Nedir?

Somon DNA uygulamasında kullanılan DNA serumu, somon balığının kan ve spermlerinden elde edilir ve gençlik iksiri olarak da isimlendirilmektedir. Somon DNA serumu, cildin temelini oluşturan ve hücrelerin yenilenmesini sağlayan polinükleotid maddesinin yapımına yardım eder. Tedavide kullanılan serumun içerisinde bulunan hyaluronik asit cildin yapısında yer alır, cildin nemlenmesini sağlar.  Serumun içeriğinde ayrıca Glisin, Pirolin, Lizin, Lösin gibi insan cildinde doğal olarak bulunan ancak çevresel faktörler ve yaşlanma ile birlikte azalan temel aminoasitler bulunur. Somon DNA uygulaması ile cildin yaapısında yer alan zaman içerisinde azalan bu maddeler cilde kazandırılarak cildin genç, parlak, nemli ve daha sağlıklı bir görünüme kavuşması amaçlanmaktadır.

Somon DNA Uygulamasının Faydaları Nelerdir ve Hangi Bölgelere Yapılabilir?

Bu uygulama ile çeşitli nedenlerle canlılığını yitiren cilt nemlenir ve parlaklığını geri kazanır. Derideki kan akışını artıran somon DNA'sı bölgesel oksijeni artırır. Cildi oluşturan hücreler yenilenir. Kollajen ve elastin üretimini destekleyerek cildin elastikiyetini arttırır. Bu takviye sayesinde cilt kendini hızla toparlayarak sıkılaşır. Ayrıca kırışıklıkların giderilmesi, sivilce izlerinin tedavisi, gözaltı morluklarının ortadan kaldırılması, hamilelik veya kilo verme sonrası ciltte oluşan çatlak görünümünün azaltılması gibi faydaları da bulunmaktadır. Vücutta ve yüzde görülen bölgesel sarkmaların iyileştirilmesi, ciltte oluşan portakal görünümünün yok edilmesi gibi problemler üzerinde de etkilidir.

Somon DNA Aşısı Nasıl Uygulanır?

Uygulamaya başlamadan önce uygulama yapılacak alan antiseptik solüsyon ile temizlenir ve lokal anestezi ile uyuşturulur. Somon DNA tedavisi cilt altına mikro iğneler kullanılarak mikroenjeksiyon diye adlandırılan bir yöntem ile uygulanır. Derinin orta tabakasına 1-2 cm aralıklarla Somon DNA enjekte edilir. Somon DNA tedavisi hastanın günlük yaşantısına engel teşkil etmez ve alerjik reaksiyonlara neden olmaz. İşlem yaklaşık 15-20 dakika sürer.

Somon DNA Uygulaması Kaç Seans Uygulanmalıdır?

Somon DNA tedavisinin süreci uygulama yapılacak kişinin cilt yapısına göre değişse de genellikle en az bir en fazla beş seansta uygulama yapılması tavsiye edilir. Genellikle 1-3 hafta aralıklarla seans tekrarlanmalıdır. Problemli ciltlerde sean aralıkları azaltılabilir.

Somon DNA'sı Kimlere Uygulanamaz?

Hamilelik ve emzirme döneminde bu işlemin yapılması önerilmez. Ayrıca; damar tıkanıklığı, inme öyküsü veya inme riski olan hastalar, diyabet hastaları, kan pıhtılaşma sorunu olan hastalar, kalp hastalığı olan hastalar ve kanser hastaları bu tedavi için uygun aday değildir.