Glutatyon

Glutatyon

Glutatyon, birçok vücut dokusunda yüksek miktarlarda bulunan, sistein, glisin ve glutamik asit aminoasitlerinden oluşmuş bir proteindir. Vücudun toksinlerden arındırılması özellikle civanın uzaklaştırılmasında, DNA tamirinde, yaşlanmaya karşı korunmada ve bağışıklık sisteminin düzenlenmesinde çok önemli bir rol oynar Glutatyon vücuttaki en güçlü antioksidandır. Sinir hücrelerindeki hasarlar, mitokondriyal fonksiyon bozuklukları ve hatta kanserle ilgili olanlar gibi çeşitli kronik, yaşa bağlı hastalıklar yetersiz glutatyon seviyeleri ile ilişkilendirilmiştir. Vücudun glutatyon seviyelerinin desteklenmesinin, sağlığın korunması ve hastalığın hafifletilmesi için önemli olduğu bilinmektedir. Yetersiz beslenme veya çevresel kirleticilere maruz kalma nedeniyle artan toksik yük ile glutatyona daha da fazla ihtiyaç duyulabilir. Glutatyon bazı organ hücrelerinde şaşırtıcı derecede yüksek seviyelerde bulunur. Beyin, kalp, karaciğer gibi hayati önem taşıyan hücrelerin tamiri için bu yüksek seviyeler önemlidir. Glutatyon düzeyi vücutta yüksek tutulduğunda kişiler daha sağlıklı, performansı yüksek, hastalıkların korunması gibi pek çok yönden daha iyi durumda olurlar. Bununla birlikte Glutatyonlar vücudun temel yapı taşı olan hücrelerin enerji merkezi olan mitokondrinin daha iyi bir şekilde çalışmasını da sağlamaktadır.

Glutatyon Tedavisi Nedir?

Glutatyon molekülü sistein, glisin ve glutamik asit isimli aminoasitlerden üretildiğinden, günlük beslenmeyle yeterli miktarda amino asit alımına bağlı olarak sentezlenebilir. Glutatyon ve türevleri oral yolla alınabileceği gibi, solunum yoluyla inhaler olarak veya IV formda da hastaya verilebilir. Damardan glutatyon tedavisi, günümüzde oldukça yaygın olarak kullanılan etkili bir yöntemdir. Glutatyon tedavisi; bağışıklık sistemini güçlendirir ve korur, cildin yenilenmesini ve parlaklık kazanmasını sağlar, yaşlanmayı geciktirir ve hastalıkları önler, hücrelerin korunması ve yenilenmesinde önemli rol oynar, vücutta birikmiş olan civa gibi ağır metalleri temizlemeye yardımcı olur. Ayrıca eklem ve kas ağrılarını azaltır, sigara ve alkol kullanımının uzun vadede vücutta yarattığı olumsuzlukları önlemeye yardımcı olur, kaliteli uyku sağlar, kasların kuvvetini arttırır, metabolizmayı hızlandırır. İnsülin direncinin azaltılması, cildin genç görünmesine yardımcı olur. Otizm ve Alzheimer hastalıklarının tedavisinde kullanılır.

Glutatyon Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Glutatyon doktor gözetiminde, ağrısız bir şekilde damardan 100 cc serum içerisinde damar içine enjeksiyon ile uygulanır. Glutatyon tedavisi toz vücuda verilmeden önce ampuwa ya da saf su ile karıştırılıp bu şekilde vücuda verilmektedir. Uygulama 10-15 dakika sürer. Seanslar haftada 1 veya 2 kez olacak şekilde toplamda 10 seans olacak şekilde planlanır. Daha sonra ayda bir kere uygulanarak devam edilebilir. Glutatyon tedavisi ömür boyu kullanılabilir. Tedavi bırakılsa bile vücuttaki etkileri 2-4 aya kadar devam eder. Glutatyon ağız yolu ile alınamaz. Çünkü bu tarz bir uygulamada midede etkisini tamamen yitirir ve herhangi bir faydası olmaz.

Glutatyon Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?

Kanser tedavisi sırasında kemoterapi ilaçları kullanan kişiler, hamile kadınlar, emziren anneler, doktor önermediği sürece 18 yaşından küçük çocuklara uygulanmaz.

Glutatyon Tedavisinin Yan Etkisi Var Mıdır?

Glutatyonun herhangi bir zararı ve yan etkisi yoktur. Glutatyon, her insanın vücudunda bulunan bir bileşendir ve glutatyon tedavisi de bu bileşenlerin seviyelerini artırmak üzerine amaçlanmıştır. Bu yüzden de zaten vücutta bulunan bir bileşen olduğu için herhangi bir takviye durumu yoktur ve dolayısıyla herhangi bir yan etki de içermez. Aynı zamanda glutatyon tedavisi işleminden sonra da gözlemlenmiş veya beklenen herhangi bir riskli durum, komplikasyon, yan etki yoktur.

Glutatyon Eksikliğinin Belirtileri Nelerdir?

Vücuttaki stres düzeyi artar. Karaciğer vücuttan atması gereken yağı atamaz ve karaciğerde yağlanma ortaya çıkabilir. Vücudun bağışıklık sistemi etkilendiğinden kişiler daha kolay hasta olabilir veya hastalıklar daha ağır seyredebilir. Toksin atılımı yavaşlar. Kandaki şeker oranı düzenlenemeyebilir. Glutatyon eksikliğinde damarlarda tıkanmalar ya da daralmalar görülebilir. Bu durum kalp hastalıklarına neden olur.