Botoksla migren tedavisi

Botoksla Migren Tedavisi

Botoksun en bilinen etkisi kırışıklıkları ortadan kaldırmasıdır. Ancak Botoks, sadece kozmetik alanda değil, kronik bazı hastalıkların tedavisinde de kullanılmaktadır. Botoks 2010 yılında, kronik migrenin tedavisinde onaylanmış bir enjeksiyondur. Botoks, yalnızca kronik migren için FDA onaylıdır. Bu tedavinin aslında fark edilme nedeni kozmetik nedenlerle botoks yaptıran hastaların ağrılarının azalmasıdır. Migren ise ayda 15 veya daha fazla gün baş ağrısı anlamına gelir ve insanlık tarihi boyunca insanları rahatsız etmiş en ciddi rahatsızlıklardan biridir. Yarım baş ağrısı şeklinde görülebileceği gibi bütünüyle başı tutabilir.

Migren Tedavisinde Botoks Nasıl Etkili Olmaktadır?

Etki mekanizması tam olarak bilinmese de, botoksun kas kasılmalarını engellediği,bunun sonucunda da kasların arasından geçen sinirler üzerindeki baskının kaldırılması ile bu etkinin gerçekleştiği en olası tahmindir.

Migren Tedavisinde Botoks Nasıl Uygulanır?

İşlem yaklaşık 5-10 dakika kadar sürer. Botoks tedavisinde alın, her iki şakak, boyun ve omuz bölgesindeki 31 noktadan cilt altına ince uçlu enjektörle uygulama yapılır. Uygulamadan önce lokal anestezikler (uygulama yapılacak bölgeye ağrı kesici kremler) kullanıldığından ağrı-acı hissedilmez. Çocuklar, hamilelik ve emzirme dönemindeki kadınlar dışında tüm kronik migrenli kişilere uygulanabilir.

Migren Tedavisinde Botoks Başın Hangi Bölgelerine Uygulanır?

Kişiye göre değişmekte ve ağrının tetiklendiği bölgelere bir ya da daha fazla enjeksiyon şeklinde uygulanmaktadır. Tetikleyici bölge genellikle sağ ya da sol alın, şakak ya da ensedir.

Migren Tedavisinde Botoksun Etkisi Ne Kadar Sürer?

Enjeksiyon yapıldıktan 2-7 gün sonra etki görülmeye başlar. Botoksun kasların üzerindeki gevşetici etkisi 3 ay ile 6 ay arasında devam eder. Migren ağrısındaki etkisi 1 ile 3 ay arasındadır. Yapılan çalışmalar botoks enjeksiyonu sonrasında baş ağrılarının %80 hastada kayda değer bir şekilde iyileştiğini göstermiştir.