Botoksla terleme tedavisi

Botoksla Terleme Tedavisi

Ortam sıcaklığı fazla olduğunda veya stres altındayken terlemek normaldir. Ancak sebepsiz yere aşırı terleme durumu söz konusu ise Botoks enjeksiyonları uygulanabilir.

Botoks ile Terleme Tedavisi Nedir?

Botulinum toksini en çok kırışıklıkların tedavisinde kullanılmakta ve bu yönüyle iyi tanınmaktadır. Ama aynı zamanda koltuk altı terlemesini de %80-87 oranında azaltabilmektedir. Etkisi 3-12 ay sürer. Terlemenin azalmasıyla o bölgedeki nem ortadan kalktığı için, nemi seven bakteriler de uygun yaşam koşullarını kaybederler ve ortamdan uzaklaşırlar. Böylece vücut kokusu da azalır. Botoks, Koltuk altlarının aşırı terlemesinin (hiperhidroz) tedavisinde Botoks ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) tarafından onaylanmıştır. Botoks ayrıca vücudun diğer anormal derecede terli bölgeleri (el, ayak, göğüs altı, yüz) için de kullanılabilir.

Botoks Aşırı Terlemeyi Nasıl Azaltır?

Botoks terlemeyi sağlayan ter bezlerini uyaran kimyasalları geçici olarak bloke eder. Bu bölgedeki ter bezlerinin aktivitesinin azaltılması veya durdurulması, kişinin genel sağlığı üzerinde olumsuz etkilere sahip değildir. Aksine, sosyal ve psikolojik açıdan olumlu etkileri vardır. İlkbaharda yapılacak tek uygulama ile kişi bütün yazı rahat geçirebilmektedir.

Aşırı Terleme Tedavisinde Botoks Nasıl Uygulanır?

Koltuk altı bölgesine lokal anestezik krem (Uyuşturucu krem) sürüldükten sonra bölgeye botoks enjekte edilir. İşlem yaklaşık 10 dakika kadar sürer, ağrısız ve konforludur.

Aşırı Terleme Tedavisinde Botoks Enjeksiyonunun Etkisi Ne Kadar Devam Eder?

Tedavinin etkisi yaklaşık 2-3 gün içerisinde etkisi görülür, 6-9 ay devam eder.