Lazer epilasyon

Lazer Epilasyon

Lazer epilasyon, istenmeyen tüyleri kalıcı olarak yok etmek ve pürüzsüz bir cilde sahip olmak için mükemmel bir seçenektir.

Lazer kelimesi “Light amplification by Stimulated Emission of Radiation” kelimelerinin baş harflerinden oluşmuştur. Uyarılmış ışınım yayınımı ile ışığın yoğunlaştırılması anlamına gelen bu terim kısaca yoğunlaştırılmış ışık demektir.

Lazer Epilasyon’da, kullanılan ışınlar kıllara rengini veren melanin pigmenti (boya maddesi) tarafından emilir. Kılı takip ederek kıl köküne ulaşır, oluşan ısı kıl kökünün kalıcı olarak zarar görmesini sağlar.

Lazer ışınlarının etkili olabilmesi için kılların kısaltılmış olması gerekir. Aksi takdirde enerji uzun tüyler tarafından emilir ve kıl köküne ulaşıp etkisini gösteremez.

Uygulamanın etkinliğinde kılın büyüme evresi de önemlidir.

Anajen evre: Aktif büyüme evresidir. Büyüyen anajen saç, kıl köküne sıkıca bağlıdır.

Katajen evre: Aktif büyüme evresinden sonra kıl folikülünün girdiği kısa bir geçiş dönemidir. Bu geçiş dönemi sırasında hücre bölünmesi durur ve kıl tabanı tamamen keratinleşir.

Telojen evre: Kıl büyümesinin tamamen durduğu dinlenme ve durgunlaşma dönemidir. Çekilerek kolayca çıkabileceği foliküler kanalın üst kısmında yer alır ve eski kıl, yeni oluşan kıl tarafından itilerek dışarı atılır.

Lazer ışınları anajen evredeki kılları ortadan kaldırır.

Lazer Epilasyon Hangi Bölgelere Uygulanabilir?

Kadın ve erkeklerde göz kapakları hariç vücudun herhangi bir bölgesine lazer epilasyon yapılabilir. En popüler tedavi alanları bacaklar, sırt, kollar, göğüs, üst dudak, elmacık kemiklerinin üstü, ense, koltuk altları ve bikini bölgesidir. Ayrıca kulak, burun, alın-saç hattı, alın, kaş ve yüzün diğer bölgelerine lazer epilasyon uygulanabilir.

Lazer Epilasyon’da Kalıcı Çözüm İçin Kaç Seans Gerekir?

Vücut bölgelerine göre değişmekle birlikte ortalama 5-8 tedavi seansı gerektirir. Hormonal değişiklikler veya kilo değişiklikleri gibi faktörler nedeniyle yeni kıl kökleri oluşabilir. Bu nedenle yıllık bakım tedavileri uygulanabilir.

Lazer Epilasyon’da Seanslar Arasındaki Süre Ne Kadardır?

Seans aralıkları yüz için ortalama 4-5 hafta, vücut için 8-10 hafta kadardır, seans sayısı arttıkça aralıkları da açılır.

Lazer Epilasyon’da İşlem Süresi Ne Kadardır?

Üst dudak veya koltuk altı gibi küçük alanlar birkaç dakika içinde tedavi edilebilir. Sırt veya bacaklar gibi daha geniş bölgelerin tedavisinde süre 40-45 dakikaya uzayabilir.

Lazer Epilasyon Ağrılı Bir İşlem Midir?

Ağrı hissi kişinin ağrı eşiğine bağlıdır. Ağrıya aşırı duyarlı kişilerde küçük bir rahatsızlık hissi yaşanabilir. Bu kişilerde acıyı azaltan yöntemler uygulanır.

Lazer Epilasyon’da Uygulamanın Başarısını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Tedavide en iyi yanıt, ışınların kıla rengini veren boya maddesi (melanin) ile etkileşmesi nedeniyle, koyu renkli ve kalın tüylere karşı alınır. Bu tüylerde melanin fazla miktarda bulunduğundan, daha fazla ısı oluşmakta ve kıl kökü kolaylıkla tahrip edilebilmektedir. Aynı sebepten beyaz tüyler tedaviden etkilenmezler. Kıl boyu da tedavi başarısını etkilemekte olup, kısaltılmamış uzun tüyler ışınları daha fazla soğurduğundan, kıl köküne giden ışın miktarı azalmaktadır. Tedavi öncesi kişinin cilt tipi iyi belirlenmeli, enerji dereceleri buna göre ayarlanmalıdır. Tedavide uygulama yapılan vücut bölgesi de önemlidir. Çünkü vücuttaki kıllar farklı büyüme evreleri gösterirler. Lazer ışınları ile aktif büyüme evresinde (Anajen evre) bulunan tüyler zarar görürken, geçiş (Katajen evre) ve dinlenme (Telojen evre) evresindeki kıllar etkilenmezler. Anajen evredeki kılların fazla bulunduğu alanlarda daha hızlı yanıt alınmaktadır. Kişinin genetik yapısı veya yeni kıl köklerinin oluşumuna yol açan hastalıkları da başarıyı etkileyebilir.

Lazer Epilasyon Uygulaması İçin Yaş Sınırlaması Var Mıdır?

Lazer epilasyona başlamak için kabul edilen minimum yaş 14’tür, ancak çoğu uzman ergenlik çağına girene ve kadın ise adet döngüsü başlayana kadar beklenmesini tavsiye eder. Bunun dışında koyu renkli tüyleri olmak koşuluyla tüm yaşlarda uygulanabilir.

Lazer Epilasyon’da Uygulamanın Riskleri Nelerdir?

Yan etkilerin çok az olması, lazer epilasyonun en önemli faydalarından biridir. Bazı kişilerde tedaviden hemen sonra ciltte geçici bir kızarıklık, kaşıntı veya şişlik oluşabilir. Bu yan etkiler genellikle birkaç saat içinde geçer. Nadir durumlarda, bazı kişilerde yara izleri, yanıklar veya kabarcıklar görülebilir. Ancak bu yan etkiler daha çok tedavi sonrası verilen tavsiyeleri uygulamayan kişilerde izlenir.

Lazer Epilasyon Hamile İken Uygulanabilir Mi?

Güvenli olmadığına dair bir kanıt olmamasına rağmen hamileyken dikkatli olmak ve lazer epilasyondan kaçınmak en iyisidir.

Lazer Epilasyon’da Uygulamaya Başlamadan Önce Nelere Dikkat Edilmelidir?

Lazer epilasyona hazırlanmak için, ilk tedaviden önceki dört hafta boyunca ağda veya kıl dökülmesine yol açan işlemlerin uygulanmamış olması gerekir. Bronz bir deride yan etkiler görülebileceğinden bronzlaşma sakıncalıdır. Tedaviden 2-3 gün önce uygulama yapılacak alandaki tüyler kısaltılmalıdır, aksi durumda ışınların büyük bir kısmı uzun tüyler tarafından emilir, kıl köküne yeterli miktarda ışın ulaşamadığından, etkinlik görülmez. Uygulama yapılacak alana herhangi bir losyon, nemlendirici veya güneş kremi sürülmemelidir.

Lazer Epilasyon’da Uygulamadan Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tedaviden hemen sonra, tedavi bölgesinde kızarıklık ve hafif ödem yaygındır; bunlar 2 saat veya daha uzun sürebilir. Tedavi edilen bölgenin birkaç saat boyunca güneş yanığı gibi hissedilmesi normaldir. Hassasiyet devam ederse kişi soğuk kompres uygulayabilir. Tedavi edilen bölge temiz ve kuru tutulmalıdır. İlk 48 saat cilt ovuşturulmamalıdır. İlk 24 saat makyaj ve losyon/nemlendirici/deodorant kullanılmaz. Tedaviden 5-30 gün sonra ölü tüyler dökülmeye başlayacaktır. 2 ay boyunca koyu veya açık leke olasılığını azaltmak için güneşe aşırı maruz kalmaktan kaçınılmalıdır. Tedavi süresince ve takip eden 1-2 ay boyunca her zaman güneş koruyucu (SPF 25 veya üzeri) kullanılmalıdır. Lazer tedavisi sırasında işlem yapılan bölgede tıraş veya makasla kısaltma dışında herhangi bir epilasyon yöntemi veya ürünü kullanılmamalıdır.